Wednesday 30 July 2008

אלכסנדר לאוטין: בתי התעוררה בבוקר ואמרה: אבא, אתה זוכר שאמא היתה מלאה דם


אלכסנדר לאוטין, בעלה של מרגריטה שנקברה אתמול, מבקש שכל המדינה תספור את הימים עד שהרוצחים ייתפסו


לא הצלחתי להירדם כל הלילה, סיפר אתמול אלכסנדר לאוטין, המשפט האחרון של ריטה, אשתי, 'אלכס פגעו בי', כל הזמן עובר לי בראש


האדם הזה ירה באשה, באמא ובמשפחה שלמה , הוא אומר, חשוב לי להתראיין ולחשוף את תמונות המשפחה שלי ואת הילדים, כדי שיבינו איזו משפחה נפלאה נהרסה פה. אני מקווה שהמוות של ריטה יזעזע את המערכת ויעורר מודעות ציבורית. אני רוצה שכמו שמדינה שלמה כואבת את חסרונו של גלעד שליט, שהמדינה תספור כמה ימים יעברו עד שהמשטרה תתפוס את האחראים להרג


אני לא יכול להילחם בפושעים. בחרתי לצאת למלחמה על דעת הקהל. אם זה היה מחבל היו עושים סיכול ממוקד, אבל בגלל שזו משפחת פשע, המשטרה לא עושה כלום. השוטרים היו בזירה, העבריינים מתראיינים וזוכים בתהילה - ואני לא מבין למה לא מתייחסים לפשע כמו לטרור


אלכסנדר, איש מחשבים, בן 35, ומרגריטה (ריטה), בת 31 במותה, נישאו ב-2003. יש להם שני ילדים, ספיר בת 5, וגיא בן שנתיים. שניהם עלו מאוקראינה, אלכסנדר בגיל 16 ומרגריטה בגיל 12. לפני כשש שנים נפגשו במקום עבודתה, הוסטל לקשישים ביהוד. זו היתה אהבה ממבט ראשון, הוא מספר, היא היתה אדם טוב, עובדת סוציאלית, אשה יפה וטובת לב שלקחה

את העבודה ללב


לאחר הרצח, החזרתי את הילדים הביתה, קילחתי אותם והשכבתי אותם לישון


אני לא יודע מה גיא הבין, הוא ממשיך, אבל ספיר ראתה הכל ומבינה הכל. המשפט הראשון שלה אחרי שהתעוררה הבוקר היה: 'אבא, אתה זוכר שאמא היתה מלאה בדם'. היא ראתה את ריטה נפגעת לידי ונופלת, ואת כפות רגלי נצבעות בדם של אמה, ואמרה לי 'אבא יורד לך דם'. הבוקר שמעתי אותה מדברת עם אנשים ואומרת 'ירו באמא שלי'. כשהוא משחזר את דברי בתו
קולו נשבר ועיניו דומעות


אני מסתכל על הדברים הכי פשוטים וכבר מרגיש שינוי. היום בבוקר הילדה קמה והבנתי שאין מי שיקלע לה צמות. עד היום אמרתי לאשתי שאני לא מוכן להתעסק עם קליעת צמות לילדה. כנראה שזהו, מעכשיו אני אלמד לעשות לילדה צמות. אני צריך ללמוד להיות אבא ואמא, אומר אלכסנדר


No comments: